Frequently Asked Questions

Top 10 FAQ

Leestijd: 6 min | 27 januari, 2022

1. HOE WERKT DE MAANDELIJKSE INCASSO VIA SPORTBIT MANAGER

Indien je betalingen via (maandelijkse) incasso wil laten verlopen, is dat op 2 manieren mogelijk
Incasseren via eigen bank:

Via SportBit is het mogelijk om de incasso’s aan te bieden bij je eigen bank. Hiermee kun je fors besparen op je incassokosten. Met een aantal klikken is een batchbestand geüpload naar je eigen bank. Eventuele storneringen/mislukte incasso’s worden als “openstaande posten” geregistreerd binnen het systeem. Het is mogelijk om een automatische herinnering uit te sturen met daarin de optie om via iDeal te betalen.

Geautomatiseerd incasseren via partner:
Wil je liever helemaal geen omkijken hebben naar je incasso’s, dan kunnen we het proces ook volledig automatiseren. De incasso’s verlopen dan via onze payment provider partner. De opvolging van openstaande posten werkt op dezelfde manier als eerder omschreven. We kunnen een erg scherp tarief aanbieden wanneer je gebruik wil maken van deze dienst.
(Betaalmethodes: SEPA incasso, iDeal, Bancontact, Creditcards (Maestro, Visa, American Express), PayPal, PIN/Contant. Tevens is er vanaf het Basic pakket de mogelijkheid om je SportBit (bar)saldo op te waarderen met een van bovenstaande betaalmethoden.)

2. KAN IK ZELF HET MOMENT VAN INCASSEREN BEPALEN?

De maandelijkse betalingen gaan vooraf. Het moment dat het systeem de betalingen klaarzet wordt bij oplevering van het systeem voor jou ingesteld. Je kunt dus bijvoorbeeld aangeven dat je elke maand rond de 25ste voor de maand erna jouw incasso wilt draaien.

3. HOE LANG MOET IK OP MIJN GELD WACHTEN?

Wanneer je incasseert via je eigen bank is dit meestal tussen de 2 á 3 werkdagen na het moment van incasseren (jouw bank kan je hier meer over vertellen). Kies je voor incasso via onze payment provider partner dan duurt het (mits je automatische uitbetalingen hebt ingesteld) ongeveer 9 werkdagen totdat het geld op jouw bankrekening staat.

4. HOE KAN IK MET MIJN LEDEN COMMUNICEREN?

Vanuit SportBit is het mogelijk om op verschillende manieren met de leden te communiceren.
Berichten (E-mail en/of pushbericht):
Vanuit onze module Communicatie is het mogelijk om leden een e-mail en/of pushbericht te versturen. Je kunt hier een ontvangersselectie maken van leden met een lopend lidmaatschap of o.b.v. trefwoord van het lidmaatschap. Pushberichten worden altijd verzonden en afgeleverd in de SportBit App, ongeacht of het lid heeft aangegeven geen nieuwsbrief (e-mail) te willen ontvangen. Het lid dient wel minimaal 1x in de app te zijn ingelogd. Ook heb je de mogelijkheid om een privé-bericht naar een lid te versturen of een bericht naar de deelnemers van een les.

Nieuwsbrieven:
Via de nieuwsbrieven kun je leden maandelijks informeren over nieuwtjes, acties en de agenda. Je kunt verschillende mailinglijsten aanmaken naar welke leden je de nieuwsbrief wil versturen. SportBit manager heeft een koppeling met MailChimp waarbij het e-mailadres van een nieuwe registratie direct in een mailinglijst van MailChimp kan worden opgenomen.
Berichten publiceren op de Community Wall in de app:
Op onze Community Wall in de app kun je korte berichten en vraagstukken delen met leden en trainers. Leden zelf kunnen geen nieuw bericht delen, maar zij hebben enkel de mogelijkheid om dit bericht te liken of reacties te plaatsen.

5. HOE IS JULLIE SUPPORT, WELKE REACTIETIJD HANTEREN JULLIE?

Tijdens werkdagen is ons Support team telefonisch te bereiken van 9:00u tot 17:00u. Daarnaast kunnen de vragen ook per e-mail en Whatsapp gesteld worden; wij streven ernaar onze klanten binnen 1 werkdag van een reactie te voorzien. In werkelijkheid ligt deze reactiesnelheid over het algemeen hoger en is het vaak dezelfde werkdag al. De eerste maand loopt de begeleiding via de accountmanager die je zal begeleiden en opleiden in het systeem.

6. WAT ZIJN DE HUIDIGE MOGELIJKHEDEN MET BETREKKING TOT HET AANBIEDEN VAN ONLINE LESSEN?

We bieden via onze roosters en lessen de mogelijkheid om livestream links op voorhand toe te voegen. Deze link wordt 30 minuten voor aanvang van de les zichtbaar gemaakt voor de ingeschreven deelnemers. Hiernaast zijn we ook bezig met een videobibliotheek waarin je via de rechten van abonnementen toegang kunt geven tot specifieke mappen en video’s. Deze video’s kun je zelf uploaden en categoriseren.

7. IS SPORTBIT MANAGER OOK INZETBAAR VOOR PERSONAL TRAINING / COACHING?

Ja, onze nieuwe module Coachkantoor is specifiek ontwikkeld voor PT en Coaching. In deze module kun je o.a. eenvoudig intakes registreren, persoonlijke afspraken inplannen, rekeningen maken, persoonlijke doelen managen en metingen en voortgangsfoto’s invoeren.

8. KUNNEN KLANTEN ZOWEL EEN ABONNEMENT ALS EEN STRIPPENKAART HEBBEN?

Ja dat kan. Wanneer een abonnement en een rittenkaart van het lid toegang geven tot één of meerdere dezelfde lestypes, dan worden eerst de credits van het abonnement opgemaakt alvorens de credits van de rittenkaart worden opgebruikt.

9. HOE SNEL KAN IK STARTEN MET SPORTBIT MANAGER?

Afhankelijk van jouw situatie kun je al binnen 1 werkdag starten met SportBit.
Bij het overnemen van een groot ledenbestand kan een goede voorbereiding oplopen tot maximaal een kalendermaand. Voor een accurate inschatting van de oplevering van jouw SportBit systeem, kun je contact opnemen met ons Sales team.
Wanneer je start bij SportBit manager ontvang je een duidelijke handleiding en word je de eerste maand goed begeleid tijdens het volledige on-boarding traject.
Van de setup van jouw systeem tot aan de eerste keer incasseren van jouw leden.
Samen met de accountmanager maak je een planning en werk je toe naar de datum waarop jouw leden voor het eerst de SportBit app kunnen gaan gebruiken.
In de praktijk zien wij dat onze klanten na de on-boarding goed en zelfstandig uit de voeten kunnen met het systeem. Mochten er toch nog vragen zijn, dan kun je altijd een beroep doen op het Support team.

10. BETAAL IK OPSTARTKOSTEN?

Als nieuwe klant bij SportBit manager betaal je géén aparte opstartkosten.

Gerelateerde blogs