Demo aanvraag ontvangen?

Bekijk hier de lijst van vragen die wij al voor je uitgewerkt hebben. Dit zijn specifiek de vragen die ontstaan na het ontvangen van een demo omgeving.

 

Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan even contact op.

Bel: 0165 713002

1. In de demo video worden alle features getoond. Wat is het onderscheid in features tussen de
verschillende bundels die SportBit biedt.

In het SportBit Lite pakket heb je geen toegang tot het management gedeelte in de backoffice. SportBit Basic biedt toegang tot de omzet en verkoop statistieken, de ledentrend grafiek en het bezetting overzicht. Ook geeft deze bundel je toegang tot de video bibliotheek en het Coachkantoor om makkelijk jouw persoonlijke afspraken in te kunnen plannen en persoonlijke coaching trajecten te kunnen managen. SportBit Pro geeft je toegang tot het dashboard en de rapportages die jou inzicht geven in de retentie van je leden, proeflessen en risicoleden. Hierdoor krijg je een goed inzicht waar jij als organisatie nog beter op kansen kan inspringen. Voor meer informatie omtrent de features per bundel verwijzen wij je graag naar: https://www.sportbitmanager.nl/prijzen.html

2. Hoe werkt de maandelijkse incasso via SportBit manager?

Indien je betalingen via (maandelijkse) incasso wilt laten verlopen, is dat (voor de Nederlandse klanten) op 2 manieren mogelijk:
a. Via SportBit is het mogelijk om de incasso’s aan te bieden bij je eigen bank – hierop kun je fors besparen op je incassokosten.
b. Wil je helemaal geen omkijken hebben naar je incasso’s, dan kunnen we het proces ook volledig automatiseren. De incasso’s verlopen dan via de payment provider MultiSafepay.

3. Bij welke banken kan ik de incassobatch aanmelden wanneer ik de SEPA incasso zelf bij mijn eigen
bank wil inregelen?

Het incasso batch bestand dat te downloaden is vanuit SportBit manager wordt door elke Nederlandse bank die SEPA incasso ondersteund geaccepteerd. Je dient hier wel een incassocontract voor aan te gaan bij jouw bank. Belgische klanten kunnen hun incasso altijd via MultiSafepay laten verlopen.

4. Hoe registreert het systeem betalingen en storneringen wanneer ik de incasso’s via mijn eigen
bank laat verlopen?

Op het moment dat jij een incasso batch bestand uit het SportBit systeem downloadt, worden alle posten die daarin zijn opgenomen op voldaan gezet. Wanneer je aangesloten bent bij ING, ABNAMRO, RABOBANK of TRIODOS kun je in jouw internetbankieren portaal een transactie bestand downloaden en deze uploaden in het systeem. Het systeem leest dan zelf de storneringen uit en zet de betaalstatus van deze betalingen op onvoldaan / mislukt. Het is ook mogelijk om een automail aan te zetten die bij het uitlezen van de storneringen het lid automatisch een betaal herinnering stuurt.

5. Kan ik zelf het moment van incasseren bepalen?

De maandelijkse betalingen gaan vooraf. Het moment dat het systeem de betalingen klaarzet wordt bij oplevering van het systeem voor jou ingesteld. Je kan dus bijvoorbeeld aangeven dat je elke maand op de 26ste voor de maand er na jouw incasso wilt draaien. 6. Hoe lang moet ik op mijn geld wachten?
Wanneer je incasseert via je eigen bank is dit meestal tussen de 2 á 3 werkdagen na het moment van incasseren. (Jouw bank kan je hier meer over vertellen).
Kies je voor incasso via MultiSafepay dan duurt het ongeveer 9 werkdagen totdat het geld op jouw bankrekening staat. (Incassotransacties met een waarde hoger dan €500 hebben een langere looptijd).

7. Zijn er betalingen met creditcard, paypal en apple pay mogelijk? Eventueel voor internationale
klanten?

Eenmalige betalingen via Creditcard zijn mogelijk, paypal en apple pay niet.

8. Kan ik vaste groepen instellen, zodat een lid die altijd naar een bepaalde les komt, zich niet hoeft
aan te melden en alleen maar hoeft af te melden als hij/zijn niet kan?

Vaste groepen kunnen op lesniveau ingedeeld worden. Leden kunnen enkel in een vaste groep gezet worden wanneer zij gebruik maken van een abonnement – rittenkaartgebruikers komen niet in aanmerking voor een vaste groep.

9. Is de app een uitgeklede versie van het webportal of even functioneel?

De app bevat exact dezelfde functionaliteiten als het webportaal. De app is zelfs nog uitgebreid met een lijstweergave van de kalender naast het weekoverzicht en bij het aanmelden voor een les via de app kan een lid er voor kiezen om de reservering in de agenda op de telefoon op te slaan. Daarbij kan je via de app ook berichten delen met je leden, via pushnotificaties en de social wall. Doorgaans wordt daarom ook de app gebruikt door leden ipv het webportaal omdat deze altijd bij de
hand en makkelijk te bedienen is.

10. Opzeggen kan automatisch, kan dat ook uitgezet worden? Kan ik een opzegtermijn instellen?

Of een abonnement door het lid via de app en webportaal op te zeggen is, is door jezelf aan of uit te zetten. Staat het voor de leden aan, dan hanteert het systeem een volledige kalendermaand opzegtermijn. Via de backoffice heb jij als admin de mogelijkheid om abonnementen op te zeggen met elke willekeurige einddatum die jij kiest.

11. Hoe is no show zichtbaar in een les?

Wanneer een deelnemerslijst in de app wordt geopend door een trainer/docent zien zij vinkjes achter de naam van het lid naar voren komen. Wanneer iemand niet komt opdagen, dienen zij de deelnemer niet te verwijderen van de deelnemerslijst (afmelden) maar zullen zij het aanwezigheidsvinkje af moeten vinken (no show).

12. Hoe zie ik de bezetting per les?

Wanneer je de les opent in de app zie je de deelnemerslijst van die betreffende les. Maak je gebruik van het PRO pakket dan kun je specifieke rapportages uitdraaien met betrekking tot het bezettingspercentage en de populariteit van een les.

13. Is er een payroll functie, waarbij de vergoeding voor docenten automatisch wordt berekend?

Nee, in het PRO pakket zijn wel twee rapportages beschikbaar waarmee je de gedraaide uren van je trainers/docenten kan exporteren.

14. Kan het systeem een les automatisch laten annuleren als de deelname beneden een ingesteld aantal is?

Nee, dat is niet mogelijk.

15. Kan ik feestdagen en vakantieperiodes makkelijk vooraf inplannen?

Ja, dat is zeker mogelijk. Je kan op voorhand de periodes dat er geen lessen gegeven worden invoeren in het systeem waarbij het weekpatroon bij het vullen van het rooster die lesdagen niet vult en leeg laat in de kalender. Indien je voor een langere periode een afwijkend lespatroon voert (bijvoorbeeld een zomervakantie)
kun je dit ook op voorhand invoeren in het systeem.

16. Kan ik aangeven welke abonnementen en/of rittenkaarten voor een bepaalde les gebruikt mogen worden of welke niet?

In de abonnementen en rittenkaarten geef je aan tot welke lessen dat betreffende lidmaatschap toegang geeft. Leden kunnen zich dus enkel aanmelden voor de lessen waar hun actieve lidmaatschap toegang tot geeft. In het rooster kun je aangeven hoeveel credits er gerekend moeten worden voor een aanmelding van een les.

17. Kunnen leden in de app zoeken op lestype?

Het rooster in de app bevat geen zoekfunctionaliteit waar gezocht kan worden op lestype.

18. Hoe is jullie support, welke reactietijd hanteren jullie?

Tijdens werkdagen is ons support telefonisch te bereiken van 9u tot 17u. Daarnaast kunnen de vragen ook per mail en Whatsapp gesteld worden; wij streven erna onze klanten binnen 1 werkdag van een reactie te voorzien, in werkelijkheid ligt deze reactie snelheid over het algemeen hoger en is het vaak dezelfde werkdag al. De eerste maand loopt de begeleiding via de accountmanagers die jullie zullen begeleiden en opleiden in het systeem.

19. Wat kunnen jullie bij overgang aan klantengegevens wel en niet overzetten?

Bij het overgaan van het systeem ontvang je van ons een Excel template waarin je alle NAW gegevens, lidmaatschap gegevens en betaalgegevens in kan vermelden. Voorkeursetting (denk hierbij aan nieuwsbrief ontvangen, naam publiceren op deelnemerslijst en gebruik beeld materiaal) worden niet overgenomen, deze dienen de leden later zelf aan te geven. Wanneer de data in de door ons aangeleverde sheet bij ons wordt aangeleverd, zullen wij de data gratis voor je inlezen. Er zullen dan dus voor al je bestaande leden accounts worden aangemaakt waarop de actieve lidmaatschappen staan gekoppeld en zij zullen dan op een samen vastgesteld moment een mail ontvangen met informatie en inloggegevens.

20. Wat zijn de huidige mogelijkheden met betrekking tot het aanbieden van online lessen?

In de betreffende les in de kalender en/of het weekpatroon kan de livestream link op voorhand worden toegevoegd. Deze link wordt enkel aan de deelnemers van de les, 30 minuten voor aanvang, getoond in de app.

21. Welke functionaliteiten bieden jullie nog meer om online informatie met betrekking tot trainingen/technieken aan te bieden?

SportBit bevat een woordenboek, waarbij je video’s kan linken aan bepaalde woorden. Wanneer je deze termen dan bijvoorbeeld naar voren laat komen in de uitleg van de training, kunnen de leden doorlinken naar de video. Ook kunnen url’s van video’s (bijvoorbeeld YouTube video’s) ingesloten worden in de uitleg van een workout. Via de programmering tool kun je jouw lesprogrammering (de samenstelling van de workouts) koppelen aan de les en deze inzichtelijk maken voor de deelnemers.
De deelnemers kunnen vervolgens hun progressie loggen. Bovengenoemde is beschikbaar vanaf SportBit Basic.

22. Is er een koppeling mogelijk met Mailchimp?

Het is in SportBit mogelijk om jouw Mailchimp verzendlijst te koppelen, hierdoor worden naam en emailadres van een nieuwe lid bij registratie automatisch op de Mailchimp verzendlijst gezet.

23. Hoe voldoet SportBit aan de AVG eisen?

In de privicaysettings van hun eigen profiel kunnen leden aan/uitvinken of zij de nieuwsbrief willen ontvangen – deze opties worden al bij registreren getoond. Dit heeft echter enkel invloed op de nieuwsbrief die vanuit SportBit wordt gestuurd. Heb jij een koppeling met Mailchimp, dan wordt iedereen toegevoegd en kun je iedereen benaderen. Daarnaast staan in deze privacy settings nog meer opties, zoals; het delen van de naam op de deelnemerslijst, mogen gebruiken van beeldmateriaal, deelname aan het buddysysteem etc.

24. Kan ik als admin deze privacy settings ook aanpassen?

Voor jou is dit per klant te beheren in hun klantenkaart. Het is ook mogelijk om de leden via andere wegen te benaderen dan een nieuwsbrief (pushnotificatie en community wall) 25. Kan ik verschillende maillijsten samenstellen aan wie ik de nieuwsbrief stuur? De nieuwsbrief en het berichten systeem benaderen enkel leden met een lopend lidmaatschap (definitie lopend lidmaatschap: alle abonnementen en rittenkaarten die actief of gepauzeerd zijn, tevens lidmaatschappen met 100% korting vallen hieronder). Zoals hierboven ook aangegeven wordt dit onderscheid in de koppeling met Mailchimp niet gemaakt. Maak je dus gebruik van deze koppeling,
dan kun je in mailchimp de groepen indelen zoals dit in Mailchimp mogelijk is. Om de verschillende communicatie stromen die binnen SportBit mogelijk zijn verder toe te lichten heb ik dit in bijgevoegd PDF bestand even uiteen gezet – wellicht dat het daarmee duidelijker is voor jullie.

26. Is het mogelijk om meerdere vestigen / locaties te koppelen aan je account?

Nee, een lid account kan gekoppeld worden aan 1 locatie/vestiging.

27. Zien klanten de voornaam van andere deelnemers?

De volledige naam van de deelnemer wordt enkel aan andere leden getoond wanneer zij hier in hunprivacy setting akkoord voor hebben gegeven (in het kader van AVG wetgeving). Trainers/Docenten zien de volledige namen wel altijd.

28. Kan je abonnementen pauzeren ivm ziekte / vakantie?

Via de backoffice kan admin abonnementen pauzeren, via de app kunnen leden dit niet.

29. Is het mogelijk om handmatig de prijs van een incasso aan te passen?

Wanneer de incasso’s volledig geautomatiseerd zijn via MultiSafepay kan dit niet. Het moment dat de betaling aangemaakt wordt, wordt deze direct doorgezet. Laat je de incasso’s via je eigen bank verlopen, dan heb je de mogelijkheid om (voordat je de batch aanmaakt) betalingen eventueel te wijzigen.

30. Kan je losse credits toevoegen bij een klant, bv aanvullend op een abonnement?

Nee, er kunnen geen credits toegevoegd worden aan een abonnement. Wel kun je het lid een rittenkaart toekennen met 1 losse rit erop.

31. Kunnen lessen van een abonnement worden ingehaald door leden?

In het abonnement stel je vast hoeveel credits een abonnement per bepaalde periode afgeeft (bijvoorbeeld 5 credits per kalendermaand). De credits komen allemaal te vervallen wanneer de betreffende periode afloopt (in voorgaand voorbeeld betekend dat dus dat wanneer een lid in een bepaalde kalendermaand 3x is geweest de 2 overige credits bij het aflopen van de kalendermaand komen te vervallen). Binnen SportBit Basic en SportBit Pro heb je de mogelijkheid om inhaallessen in
te stellen. Hiermee geeft het abonnement een X aantal credits af per kalender week en worden de niet opgemaakte credits in de nacht van zondag op maandag op een aparte post gezet voor het lid met de daarvoor ingestelde geldigheidsduur. De geldigheidsduur van een inhaalles kun je zelf instellen in het
systeem (in een X aantal weken).

32. Kunnen klanten zowel een abonnement als een strippenkaart hebben?

Ja, dat kan. Wanneer een abonnement en een rittenkaart van het lid toegang geven één of meerdere dezelfde lestypes, dan worden eerst de credits van het abonnement opgemaakt alvorens de credits van de rittenkaart worden opgebruikt.

33. Kunnen wij een account voor een klant aanmaken en alle informatie toevoegen (abonnement, rekeningnummer toevoegen e.d.)?

Dat is zeker mogelijk – via de backoffice.

34. Is het mogelijk om PT aanmeldingen ook via SportBit te laten verlopen?

Voor PT afspraken en coaching trajecten heeft SportBit het Coachkantoor. Hiermee kun je gemakkelijk inzien in welke ruimte er nog plaats is om een afspraak te plannen en coaching trajecten kunnen in 1 oogopslag worden gemonitord.

35. Kunnen we in de nieuwe versie van SportBit ook zelfgemaakte vragenlijsten versturen naar de leden?

In SportBit kun je geen vragen lijsten aanmaken, wat wel kan is dat je bijvoorbeeld een vragen lijst online zet waarvan je de URL insluit in een pushnotificatie en jouw leden hiermee informeert/benaderd met de vraag om de lijst in te vullen.