Veelgestelde vragen

Hieronder enkele vragen alvast beantwoord. Zit jouw vraag er niet bij, neem direct contact op via e-mail of telefonisch.

EmailBel ons

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met SportBit?

Wanneer je start bij SportBit manager ontvang je een duidelijke handleiding en wordt je de eerste maand goed begeleid tijdens het volledige onboarding traject.
Van de setup van jouw systeem tot aan de eerste keer incasseren van jouw leden.

Samen met de accountmanager maak je een planning en werk je toe naar de datum waarop jouw leden voor het eerst de SportBit app kunnen gaan gebruiken.

In de praktijk zien wij dat onze klanten na de onboarding goed en zelfstandig uit de voeten kunnen met het systeem. Mochten er toch nog vragen zijn, dan kun je altijd een beroep doen op het supportteam.

Hoe snel kan ik met SportBit starten?

Afhankelijk van jouw situatie kun je al binnen 1 werkdag starten met SportBit.
Bij het overnemen van een groot ledenbestand kan een goede voorbereiding oplopen tot max. een kalendermaand.
Voor een accurate inschatting voor de oplevering van jouw SportBit systeem, kun je contact opnemen met ons salesteam.

Welke reactietijd hanteren jullie bij vragen?

Tijdens werkdagen is ons supportteam telefonisch te bereiken van 9:00 tot 17:00 uur. Daarnaast kunnen vragen ook per e-mail en WhatsApp-bericht gesteld worden. Wij streven er naar binnen 1 werkdag een reactie te geven.

In de praktijk kunnen wij je in de meeste gevallen dezelfde dag nog van een reactie voorzien.

Betaal ik opstartkosten?

Als nieuwe klant bij SportBit manager betaal je geen aparte opstartkosten. Er zijn wel mogelijkheden om het importeren van ledendata uit te besteden. In dat geval kan het zijn dat daarover een prijsafspraak wordt gemaakt.

Ik ben een startende ondernemer, is dit pakket iets voor mij?

Als startende ondernemer investeer je veel tijd en geld in het opstarten van je bedrijf en de eerste ledengroei die je wilt maken. Met SportBit manager bespaar je veel tijd op randzaken en word je geholpen met een effectieve structuur voor je ledenadministratie.

Tot de eerste 100 leden ontvang je een variabele korting op het SportBit manager pakket. We investeren samen in de start van jouw bedrijf.

Hoe werkt het maandelijks incasseren van leden via SportBit manager?

Indien je betalingen via (maandelijkse) incasso wilt laten verlopen, is dat (voor de Nederlandse klanten) op 2 manieren mogelijk:

Optie 1
Het is mogelijk om te incasseren via jouw eigen bank. Hierop kun je fors besparen op je incassokosten. SportBit manager kan met elke Nederlandse bank die SEPA incasso ondersteund samenwerken. Je hebt hiervoor wel een incassocontract nodig.

Optie 2
Wil je helemaal geen omkijken hebben naar je incasso’s, dan kunnen we het proces ook volledig automatiseren. De incasso’s verlopen dan via onze partner psp MultiSafepay. Ook hierbij hanteren wij zeer scherpe transactiekosten.

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?

SEPA incasso, iDeal, Bancontact, Creditcards: Maestro, Visa, American Express, PayPal, PIN, Contant.
Tevens is er de mogelijkheid om je SportBit (bar)saldo op te waarderen met een van bovenstaande betaalmethoden.