Referenties
Boost van ledenaantal mede door SportBit software
Door een brand op onze vorige locatie hebben we veel publiciteit gehad en veel steun vanuit onze leden. Wij waren genoodzaakt om een nieuwe locatie te zoeken welke mooier en nog groter is. Dit heeft gezorgd voor een boost in het leden aantal. De SportBit software heeft daarin voor ons bijgedragen met betrouwbare en overzichtelijke software waardoor wij ons goed hebben kunnen richten op het opstarten van de nieuwe gym. Daarnaast maakt de Sportbit-software het voor proeflessers makkelijk en snel om een proefles te boeken en eventueel een abonnement af te sluiten.
Het Pro-pakket is een echte eye-opener!
Na vier jaar het SportBit Basis pakket te hebben gebruikt, zijn we overgestapt naar SportBit Pro. Na eerst een maandje gratis proefdraaien, konden we bepalen of we er echt gebruik van wilden maken. We waren al erg tevreden met SportBit, maar de mogelijkheden van het Pro-abonnement hebben ons echt verrast! Het is een echte eyeopener! We genereren nu regelmatig rapportages waardoor we veel meer grip hebben op onze leden. Hierdoor kunnen we anticiperen op wat er speelt in onze organisatie, wat uiteindelijk heeft geleid tot een groei in omzet!
SportBit draagt bij aan onze verdere groei
CrossFit Gymert is de allereerste box in Nederland. Door de aanhoudende groei in lesaanbod was het noodzakelijk om verschillende rooster te kunnen bieden. SportBit biedt deze oplossing en draagt zo bij aan onze verdere groei.
Het systeem van YogiBit werkt echt vóór mij
Het systeem van YogiBit werkt echt vóór mij. Het is een verademing om een software te hebben met juist passende workflows. Een voorbeeld hier van is de opvolging van een proefles aanvraag.
Complimenten voor jullie geduld, vriendelijkheid en snelle oplossingen.
Altijd heel vriendelijk en behulpzame support van de helpdesk! Complimenten voor jullie geduld, vriendelijkheid en snelle oplossingen.
Eenvoudige automatische incasso van mijn leden.
Rooster redelijk makkelijk te besturen, aan te passen.
Blijvende verbeteringen van de app. Betaalbare prijs. Waar voor je geld.
De leden zijn erg tevreden over de app. Makkelijk in gebruik.
Ik ben enorm tevreden over Sportbit. Vooral het gebruiksvriendelijke portaal, wat makkelijk en overzichtelijk is. De helpdesk, zo ontzettend vriendelijk, geduldig en behulpzaam altijd bereikbaar via WhatsApp. In de loop van de jaren staan ze niet stil en blijven innovatief, zo kunnen leden zien wie er meedoen en worden ze persoonlijk gestimuleerd of wanneer ze bijv. jarig zijn ontvangen ze een notificatie.
Daarnaast ging het onboarding proces soepel, ze kijken goed met je mee om .cvs bestand te importeren.
De leden zijn ook erg tevreden over de app. Makkelijk in gebruik en zelden zijn er storingen.
Sporters worden ook gemotiveerd om berichten in de app te lezen zoals push berichten of de community wall.
Als ondernemer brengt SportBit mij veel meer rust in mijn financiën en de opvolgingen die je moet door qua sales.
Aldus een blije happy customer;)
Voor grotere boxen zoals wij, is dit een absolute aanrader
Voor grotere boxen zoals wij, is dit een absolute aanrader. Ik werk al een tijd met de software van Clubplanner en nu ik dit nog beter kan combineren met SportBit manager, brengt het mij nog meer gemak en controle.
Een prachtig bedrijf die mij héél goed bij de opstart heeft geholpen
Ik begreep van Kim inderdaad dat ik voor vragen straks op een andere plek in jullie onderneming mag zijn. Mooi hoor, hoe enorm gestructureerd jullie te werk gaan. Alle lof vanuit mij voor jullie. Een prachtig bedrijf zijn jullie en je hebt me echt héél goed door dit proces heen geleid…
Ik vond het ook best spannend om deze stappen te zetten, maar door de betrouwbare en zorgvuldige manier van communiceren heb ik me op elk moment bijzonder ondersteund gevoeld. Veel dank daarvoor aan jou….!
En is het daarom ook mogelijk om aankomende week met een gerust hart alles los te mogen laten en een paar dagen naar zee te gaan. En na die dagen dan weer met een fris gemoed te starten met de yogalessen én het Yogibit systeem dat we dan met zijn allen volop in gebruik gaan nemen.
Devine timing, noemen ze dat, toch…. ??
Nogmaals; veel dank en heb een heel goed weekend en misschien ook wel vakantie….
SportBit manager heeft ons gemak gebracht
De software biedt overzicht, we kunnen alles goed terugvinden en vooral; het is geautomatiseerd. Bepaalde zaken worden automatisch gestuurd zoals berichtjes naar de leden. Je bent nooit bezig met iemand zijn lesje verzetten.
Voor ons scheelt het enorm veel tijd in handelingen en daarmee meer tijd voor de lessen en onze leden.
Veel inzicht in verschillende prestatie indicatoren
Sportbit biedt veel handige tools en geeft veel inzicht in verschillende prestatie indicatoren. Daarnaast is de service top; goed bereikbaar en altijd de tijd om zaken uit te leggen.
Zeer tevreden!
Dankzij SportBit kan ik de retentie van de leden makkelijk bijhouden
Als men definitief lid wordt bij Better Through Movement loopt de communicatie in de regel via Facebook, nieuwsbrieven die verstuurd worden via de SportBit manager software maar vooral middels face-to-face contact.
Althans; zo lang de desbetreffende sporter zijn of haar gezicht regelmatig laat zien in de sportschool. Als dat niet het geval is polst het team hoe het gaat met de afwezigen. “Dankzij het systeem van SportBit kan ik de retentie van de leden makkelijk inzien. Dan kijk ik naar het lijstje van de leden dat zich al een tijd niet meer hebben aangemeld voor de events. In zo’n situatie neem ik telefonisch contact met hen op”. Het is belangrijk dat je leden zich gehoord en gezien voelen. We spelen dus in op hun wensen en behoeften.
Met SportBit Manager ben ik max 3 uur per week kwijt aan de administratie
Ter ere van 5-jarig bestaan CrossFit Papendrecht: Lees het interview over zijn ervaring als startende CrossFit Box eigenaar
Met SportBit Manager ben ik maximaal 3 uur per week kwijt aan de administratie van mijn lidmaatschappen, nieuwe inschrijvingen en het managen van de trainingsmomenten.
De werking van het inschrijfsysteem is zo duidelijk voor mijn (nieuwe) leden, dat ik geen tijd kwijt ben aan vragen over het inschrijven. Voor wat betreft het aan- en afmelden voor lessen en het betalen van abonnementen en leskrediet via iDeal is SportBit Manager voor mijn leden erg overzichtelijk en duidelijk.
In SportBit hebben we een goede partner gevonden
CrossFit Alkmaar is constant in ontwikkeling en daarom zijn wij ook op zoek naar partners die met ons mee ontwikkelen. In SportBit hebben we een goede partner gevonden op het gebied van inschrijfsystemen en facturatie. Team SportBit altijd klaar om aanpassingen te doen waar nodig. Er wordt veel gedaan met de feedback die we geven om het systeem helemaal op maat voor ons te maken.
De koppeling van incasso en iDeal zorgt ervoor dat we weinig omkijken meer hebben naar administratie en debiteurenbeheer. Alle artikelen die we verkopen, verkopen we via de webshop in SportBit. Zo heb ik met één druk op de knop alle gegevens die ik (of de boekhouder) nodig heb voor bijvoorbeeld de belastingaangifte.
Voor onze leden is het loggen en bijhouden van prestaties makkelijk en overzichtelijk gemaakt. Ook is het voor hen fijn dat ze merken dat er echt wat gedaan wordt met de feedback die zij geven op het gebruik van het systeem.
Na eerder met twee andere aanbieders te hebben samengewerkt, hebben we nu in SportBit een mooi systeem gevonden dat alleen maar (nog) beter wordt.
Makkelijk om informatie te vinden in de helpdesk
Ik was al gewend om met een systeem te werken, maar YogiBit werkt zeer fijn en efficiënt. Het support dat ik ontvang is erg fijn, snel en efficiënt. Zelf is het ook makkelijk om informatie te vinden in de helpdesk. Wat betreft de leden ben ik ook erg tevreden; de app is zo gebruiksvriendelijk dat ik hier bijna nooit vragen over ontvang.
Ze denken mee over onze bedrijfsstructuur.
Ondanks dat de overstap naar SportBit een bewerkelijk proces voor ons was, hebben wij hier geen moment spijt van gehad. Wanneer ik vragen heb is SportBit goed te bereiken, denken ze mee over ons bedrijfsstructuur en staan ze open voor feedback vanuit onze kant. Voor onze leden ervaren de app als toegankelijk en makkelijk in gebruik.
Onze leden zijn erg enthousiast over met name het loggen en de app
Nadat wij besloten hadden om CrossFit Tiel te starten, zijn wij vrijwel meteen op zoek gegaan naar een ledensysteem. Al vrij snel hebben wij voor SportBit gekozen en daar hebben wij geen moment spijt van gehad. Wij zijn nu precies een maand operationeel en het systeem werkt fantastisch.
Team SportBit is altijd bereid om je te helpen als je er zelf even niet uit komt. Het is overzichtelijk, eenvoudig en de backoffice is meer dan goed te bedienen. Onze leden zijn ook erg enthousiast. Met name het loggen en de aanwezigheid van de app krijgen veel waardering.
De trainers vinden de Whiteboard tool erg prettig werken. Kortom, wij hebben absoluut geen spijt van onze keuze en raden iedereen aan om voor SportBit te kiezen!
Meer tijd voor persoonlijke aandacht door YogiBit
Door YogiBit merk ik dat ik veel minder mail- en belverkeer heb en dat het voor leden heel makkelijk te hanteren is. Leden hebben ons minder nodig; ze kunnen alles zelf in de app. In het begin was ik best wel huiverig of ik het persoonlijke contact kwijt zou raken met de mensen als ik aan een app zou beginnen, maar het tegendeel bewijst zich, want ik heb juist meer tijd voor m’n leden nu omdat ik me niet meer bezig hoef te houden met in te roosteren en uit te roosteren.
Mijn administratie is veel minder geworden waardoor ik juist meer tijd heb om een praatje te maken en persoonlijke aandacht te geven. Het contact met YogiBit is fijn en direct; je hoeft niet lang op een antwoord te wachten als je een vraag hebt en bij calamiteiten heb je de spoedapp.
SportBit is vooral niet te moeilijk en daardoor enorm gebruiksvriendelijk
Zowel voor mij in de back office om mijn leden administratie op orde te houden als voor mijn leden in de SportBit app. Daarnaast is de Klantenservice erg goed, bij vragen word je altijd direct geholpen.
SportBit draagt bij aan de community van onze box
“Met het SportBit whiteboard op de tv hoeft de coach niet meer veel eerder aanwezig te zijn om de work-out nog op te schrijven, maar staat deze direct op het scherm. Wij voeren de lesprogrammering meestal een week vooruit in.
Wat fijn hierbij is, is dat er ook extra informatie gedeeld kan worden met bijvoorbeeld enkel de coaches of alle leden. De coaches kunnen de work-outs zelf tijdig voorbereiden.
Elke les start bij het tv-scherm, waar de les wordt toegelicht. We eindigen met het verzamelen van de scores van de leden. We sporen iedereen ook echt aan zelf te loggen via de SportBit app en benoemen dat op deze manier de sportprogressie wordt bijgehouden.
Wat nu vanzelf gebeurt is het sociale gedeelte; liken van resultaten. Dit begint nu echt te leven bij de leden en draagt bij aan de community van onze box.”
De service is snel en ze doen telkens net iets meer dan je zou verwachten
“Door een bevriende boxeigenaar (Chris van SED CrossFit) kozen ook wij van CrossFit Heerlen voor SportBit. Nu bijna 3 maanden verder zijn we nog altijd heel erg blij met deze keuze. Het team van SportBit onderscheidt zich door een persoonlijke en klantgerichte dienstverlening en een continue optimalisering van de kwaliteit van hun product – de SportBit Manager – en dienstverlening. De service is snel en ze doen telkens net iets meer dan dat je zou verwachten. Ze denken niet alleen met je mee, soms denken ze ook voor je en ze geven ook nog eens waardevolle adviezen. Vooral voor de startende boxeigenaar erg handig!
Ik wil het team van SportBit dan ook heel erg bedanken voor de vliegende start die we dankzij jullie hebben kunnen maken. Keep up the good work!”
Een fijne app! Praktisch voor al je registratie en financiële administratie
“Een fijne app! Praktisch voor al je registratie, planning en financiële administratie. Zowel voor de klanten van de yogastudio als de docenten en beheer. Ook de klanten van de Yoga studio zijn tevreden. De ondersteuning en support vanuit SportBit is persoonlijk en snel. Zeer tevreden!”
Via SportBit kan ik makkelijk mijn leden bereiken
“Ik maak gebruik van SportBit voor zowel Greenboxing als Sportvereniging Gemiciogullari en ben zeer tevreden. Leden vinden de app professional en makkelijk in gebruik. Via SportBit kan makkelijk mijn leden bereiken d.m.v. mailing en pushberichten, wat in deze corona periode erg belangrijk is. Daarnaast is de service van SportBit erg fijn en reageren de medewerkers altijd snel en accuraat als ik ergens tegen aanloop.”
Klanten kunnen zichzelf inschrijven, aan- en afmelden voor trainingen
“Sportbit gebruik ik al vanaf het eerste moment dat ik gestart ben met het werken met groepen. Toen was het voor mij vooral handig dat ik geen rittenregistratie bij hoefde te houden op papier. Klanten kunnen zichzelf inschrijven, aan en afmelden voor trainingen en tegoed kopen.
In de afgelopen jaren zijn we ontwikkeld van PT en bootcamp aanbieder tot 24H gym en sportschool en daarin heeft Sportbit een belangrijke rol gespeeld. Bijna ons gehele bedrijf draait op Sportbit, we gebruiken de agenda voor groepslessen en PT afspraken, plannen programmeringen, bieden leden doelen en thuiswork-outs, gebruiken de webshop, maken incasso’s en organiseren events. We communiceren met onze klanten via de community wall en persoonlijke berichten die we aan individuen of al onze leden kunnen sturen.
Het is soms zelfs een beetje spannend, want als Sportbit offline zou vallen kunnen we erg weinig maar gelukkig is het zo stabiel dat we eigenlijk nooit problemen hebben! Het feit dat we ons eigen merk kunnen zijn binnen een centraal systeem en dat Sportbit de afgelopen jaren is blijven door ontwikkelen maakt het voor mij een systeem wat iedere serieuze ondernemer zou moeten gebruiken.”
Terugkijkend hadden we gewild dat we veel eerder waren overgestapt!
“Wij geven veel buiten trainingen (bootcamp, obstacle trainingen) en SportBit ontzorgt mij enorm veel werk m.b.t het roosterbeheer.
Daarnaast kan ik via SportBit makkelijk communiceren naar mijn leden en zo (ook in deze corona periode) goed contact houden met mijn leden. Mijn leden ervaren de SportBit app als zeer gebruiksvriendelijk.”
Makkelijk en snel kosten besparen op mijn incasso's
“Ik gebruik nu bijna 2 jaar SportBit en ben altijd zeer tevreden over het systeem en de goede bereikbaarheid van het team. SportBit is voor mij gebruiksvriendelijk en overzichtelijk en het ontneemt mij werk omdat het systeem het werk voor mij doet.
Daarnaast ben ik blij over hoe makkelijk je de mogelijkheid hebt binnen SportBit om zelf je incasso’s bestanden aan te melden bij je eigen bank. Hierdoor kan ik makkelijk en snel kosten besparen op mijn incasso’s.”
Gebruiksvriendelijk voor ons als ook onze leden
“Als startende CrossFit waren we op zoek naar een leuk en goed werkend inschrijvingssysteem voor onze box. Uiteindelijk hebben we SportBit Manager gevonden en daar hebben we geen seconde spijt van gehad. Aangezien we een Belgische box zijn moesten er wat aanpassingen gebeuren, ook dit was geen enkel probleem.
Tot op heden altijd een top service gehad. Ook het systeem zelf is gebruiksvriendelijk voor ons als ook onze leden.
Bedankt voor alles alvast.”